اثرات قطع اینترنت بر بازار ارز

    برخی از صرافان نیز می‌گویند که مشکل خاصی برای انجام معاملات در بازار ارز نداشتند، چراکه اصل کار صرافی‌ها در سامانه‌های نیما و سنا است که این سامانه‌ها نیز در این مدت وصل بوده است.

    از سوی دیگر اصغر سمیعی، رئیس‌ هیات موسس کانون صرافان درباره تاثیر قطعی اینترنت بر معاملات در بازار ارز به ایسنا، گفت: اینکه مشکل جدی در عملکرد صرافی‌ها برای انجام معاملات ایجاد شده باشد، صحت ندارد و معاملات قانونی صرافی‌ها در این مدت مانند گذشته انجام شد.

    وی افزود: البته این مشکل اندکی سبب کندی کار شد، اما در نهایت کارها انجام می‌شد.

    کامران سلطانی زاده، سخنگوی کانون صرافان ایرانیان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت سامانه‌های نیما و سنا در زمان قطعی اینترنت، تصریح کرد: با توجه به اینکه سامانه سنا و نیما در اینترنت باز بوده و خیلی از همکاران به اینترنت و این سامانه‌ها دسترسی داشتند، ‌آن‌چنان اخلالی در عملکرد صرافی‌ها در این مدت ایجاد نشد.

    به این ترتیب می‌توان گفت که با توجه به فعالیت صرافی‌ها بر بستر سامانه‌های داخلی، در زمان قطعی اینترنت، مشکل حادی برای فعالیت آن‌ها ایجاد نشده و معاملات در بازار ارز ادامه داشته است.

    هرچند که در این مدت برخی سودجویان کوشیدند به بهانه افزایش قیمت بنزین و قطعی اینترنت، نرخ ارز را صعودی کنند، اما اغلب کارشناسان بر این باورند که این دو عامل، تاثیر مستقیمی بر قیمت ارز ندارد.

    - خبرگزاری ایسنا

    نوشتن دیدگاه


    تصویر امنیتی
    تصویر امنیتی جدید

    مطالب منتخب

    بریده جراید

    فرم تماس

    تماس با ما

    آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک ۱۵، طبقه پنجم شرقی

    تلفن تماس: 88511721

    دورنگار: 88511721

    صندوق پستی: 1531745819

     ایمیل: info@iictoa.ir

    کليه حقوق اين سايت برای مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران محفوظ می باشد.

    طراحی و توسعه : شرکت مهرارقام رایانه